HepForum.Com


Geri Git   HepForum.Com > Genel Sağlık Forumları > Sağlıklı Hayat Forumları
Sağlıklı Hayat Forumları Sağlık hakkında bilgilere sahip olabilir ve bu konuda paylaşım yapabilirsiniz.Not:İlk önce Doktoronuza danışmanızı isteriz.

Kullanıcı Etiket Listesi

 
LinkBack Seçenekler
Alt 17.Aralık.2018   #1
DurumuÇevrimdışı
Banned
Ersin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye No: 20
Üyelik tarihi: 06.Aralık.2018
Şehir: Avrupa
Mesaj Sayısı: 4,689
Konu Sayısı: 2288
Beğendikleri: 545
Alınan Beğeni: 290
HF Ticaret Sayısı: (0)
HF Ticaret Yüzdesi: (%)
Ruh Hali
Kan Grubum: AB RH +

Standart Kas Geliştiren Protein Shake Yapmanın 4 Kuralı

Düşük kalitede tüketime hazır içecekler ve kalorili, şeker oranı yüksek smoothieler arasında kendiniz ve beslenme programınız için en doğru içeceği bulmaya çalışmak sizi biraz zorluyor olabilir. Kaslı ve yağ oranı düşük, fit vücut ölçülerinizi korumak istiyorsanız kendi süper protein shakeinizi yapabilirsiniz. Protein oranı yüksek ve lezzetli bir protein shake hazırlamak için size 4 önemli kuraldan bahsetmek istiyoruz.

1) Protein Shake Hazırlarken Yüksek Kaliteli Protein Kaynağı Kullanın

İlk kural tabii ki akla ilk gelen besin olacak: protein. Amacınız ne olursa olsun; enerjinizi yükseltmek için kan şekerinizi dengelemek, kas travmaları ve kas onarımı sürecinde rol alan amino asitler için, yağ yakmak ve kas gelişimi için proteine ihtiyacınız var. Protein tozlarının ayrıca amino asit profillerinde daha çok çeşit bulunuyor. Siz, protein tozlarında her zaman minimum katkı maddesi ve yan besin oranlarına sahip olanı tercih edin. Aşağıda bazıları vejetaryenlerin kullanımına da uygun olan protein tozu önerilerimiz var.

–Whey, esmer pirinç protein tozu, bezelye protein tozu, tohum protein tozu

2) Protein Shake İçerisine Yeşil Bitkilerin Tozlarını ve Yeşil Yaprakları Ekleyin

Yeşil besin ve genel olarak sebze tüketimimiz gün geçtikçe azalıyor. Hazır gıdalara ve fast foodlara pratik ve ucuz ulaşım yüzünden artan bu durum, sebzelerin beslenme programımızdan yavaşça çekilmesine neden oldu. Oysa sebzeler vücut sistemimizin düzgün çalışmasında aktif rol alan vitamin ve minerallerin en büyük kaynağı. Günlük beslenme alışkanlığınızda yer veremediğiniz yeşil sebzelerin tozlarını ya da yeşil yapraklı besinlerden birkaç ölçek protein shakeinize katabilirsiniz. Atladığınız öğünlerde ve çok pişirilmiş sebzelerde alamadığınız besinleri bu sayede karşılamak güzel bir yol olacaktır.

Faydasının daha yüksek olacağını düşündüğümüz yeşil gıda tozları, spirulina, klorella, buğday kepeği ve deniz sebzelerini size tavsiye ederiz. Bunun sebebi genel olarak bu besinlere günlük beslenme düzeninde daha az yer vermemiz. Eğer yeşil sebze tozu almak istemiyorsanız, sizin için ekleyebileceğiniz başka yeşil yapraklı besin önerilerimiz var. 2-4 ölçek kadar shakeinize eklemeniz yeterli olacaktır.

-Lahana, ıspanak, kara lahana, hardal otu, deniz otu ve deniz sebzeleri, marul ve tüm yeşil yapraklılar

3) Protein Shake Yaparken Sağlıklı Yağlara Yer Verin

Hepimiz yağları düşman olarak öğrenmiştik ki ana akım medya sağlıklı yağlardan da bahsetmeye başladı. Omega-3 yağ asitleri ve diğer esansiyel yağların beyin sağlığımız için kritik önem taşıdığını, vücut iltihaplanmalarına karşı durduklarını ve diğer vücut fonksiyonlarının düzgün çalışmasında yardımcı olduklarını artık biliyoruz. Yağlar arasından vücudunuz için doğru olanları kullanmalısınız. Genel olarak hormonlu ya da antibiyotikli insan yapımı olmayan doğadaki yağların tamamı yararlıdır. İşlem görmemiş sebze ve deniz ürünü yağları protein shakeiniz için en iyi seçimler olacaktır. Omega-6 yağ asidi oranı yüksek sebzeleri ise bu grubun dışında tutmalıyız.

Çeşitli yemiş yağları da tekli doymamış yağ oranları ve lezzetleriyle protein shakeinize yakışacak seçenekler olabilir. Dilerseniz yemişin kendisini bir bütün olarak da katabilirsiniz. Biz ise yağ olarak karıştırmanın daha hoş olduğunu düşünüyoruz.

Hindistan cevizi yağı da protein shake hazırlarken kullanabileceğiniz harika bir seçimdir. Hindistan cevizi yağı vücudun enerji üretimi sırasında kullandığı trigliseridlere sahiptir. Ayrıca saç ve cilt bakımından kolesterol seviyelerinin dengelenmesine, stres yönetiminden zayıflamaya, bağışıklık sistemini güçlendirmekten metabolizmayı kontrol altına alabilmeye kadar birçok faydası bulunur.

Aşağıdaki yağlardan 1 ya da 2 yemek kaşığını damak tadınıza ve ihtiyaçlarınıza göre protein shakeinize katabilirsiniz.

-Balık yağı, Krill yağı ve diğer deniz ürünleri yağları (limon ve portakal aromalı olabilir), Hindistan cevizi yağı, badem ya da badem yağı, doğal yer fıstığı yağı, makademya ya da makademya yağı, kahju ya da kaju yağı, fındık ya da fındık yağı

4) Meyve Suyu Değil Bütün Meyve Kullanın

Meyvenin kendisini kullanmak meyvenin suyunu kullanmaktan çok daha doğrudur. Çünkü yalnızca meyve suyunu kullandığınız zaman meyvenin etli kısmında ve yüzeyinde bulunan tüm kimyasal besinleri ve lifleri atlamış olursunuz. Ayrıca meyve suyunu direkt olarak kullanmak çok fazla kaloriyi hızlıca vücudunuza almanıza ve gelen kalorinin neredeyse tamamının şeker kaynaklı olmasına neden olur. Meyve suyu kullanmanız için tek sebep -eğer gerekiyorsa- yoğun yeşil sebze tadını bastırmak olabilir. Meyve suyu kullanmak isteyecekler içinse güçlü antioksidan ve düşük kalori içerikleriyle iki meyve suyunu önerebiliriz: vişne suyu ve nar suyu.

Meyve kullanımı sırasında aşırı şeker tüketimine engel olmak için ise porsiyona dikkat etmeniz gerekir. Kalori ihtiyacınıza, yağ yakımına ve kas geliştirme isteklerinizin tümüne göre, yarım ya da 1 ölçek meyve yeterli olacaktır.

-Kayısı, elma, muz, böğürtlen, yaban mersini, greyfurt, nektarin, papaya, şeftali, erik, çilek ve ahududu

  Alıntı

Ersin Üyenin Son 5 Konusu
Baslik Kategori Son Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj
10.02.2019 - Star Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 95 10.Şubat.2019 17:32
10.02.2019 - Yeni Şafak Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 80 10.Şubat.2019 17:31
10.02.2019 - Güneş Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 68 10.Şubat.2019 17:30
10.02.2019 - Türkiye Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 67 10.Şubat.2019 17:29
10.02.2019 - Akşam Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 68 10.Şubat.2019 17:28


Bookmarks

Etiketler
geliştiren , kas , kuralı , protein , shake , yapmanın

Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Her Erkeğin Bilmesi Gereken 10 Giyim Kuralı Ersin Giyim - Aksesuar 0 02.Ocak.2019 12:33
Gen Düzenleyen Protein Ersin Sağlıklı Hayat Forumları 0 02.Ocak.2019 11:31
Fotoğrafçılıkta Güneşli Hava f/16 Kuralı Nedir ? Ozge Fotoğrafçılık 0 21.Aralık.2018 21:26
Protein kaynağı 5 baklagil ve faydaları Herkül Diyet Listeleri - Sağlıklı Beslenme 5 17.Aralık.2018 18:20
Karides protein ve vitamin deposu! Ersin Sağlıklı Hayat Forumları 0 17.Aralık.2018 14:30


Yukarı Çık