HepForum.Com


Geri Git   HepForum.Com > HEPFORUM KÜLTÜR VE SANAT FORUMLARI > Eğitim - Öğretim Forumları > Kişisel Gelişim
Kullanıcı Etiket Listesi

 
LinkBack Seçenekler
Alt 10.Ocak.2019   #1
DurumuÇevrimdışı
Banned
Ersin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye No: 20
Üyelik tarihi: 06.Aralık.2018
Şehir: Avrupa
Mesaj Sayısı: 4,684
Konu Sayısı: 2283
Beğendikleri: 541
Alınan Beğeni: 283
HF Ticaret Sayısı: (0)
HF Ticaret Yüzdesi: (%)
Ruh Hali
Kan Grubum: AB RH +

Standart Yoga Duruşları - Ölü Duruşu

Yoga Duruşları - Ölü Duruşu



Shavasana
Corpse Pose
Ölü Duruşu

Sanskritçe Anlamı:
shava = ölü demektir.
asana = duruş, poz (aasana - Sanskrit alfabe ile -आसन )

Bu duruşun adı Mrt-asana olarak da bilinir.

Uygulama:
Bu asana düz bir zemin üstünde temiz size özel fazla yumuşak ve kalın olmayan boyunuza uygun minder veya kalınca bir örtü üzerinde uygulanır. İlk önce minder üzerine dizler bükülü ayak tabanı yerde olacak şekilde oturulur. Kollarımızdan destek alarak yavaşça belimizden başlayarak sırt daha sonra düz bir şekilde baş mindere koyulur. Daha sonra ayaklar kaydırılarak düz hale getirilir. Ayaklar omuz genişliği kadar açılır. Kollar dışa doğru çevrilir ve avuç içleri yukarıya bakacak şekilde konur. Gözler kapatılır. İlk uygulamalarda eğer gözler kapatılamıyorsa göz hizasında tek bir noktaya bakılır. Nefes tutulmaz, derin ve düzenli bir şekilde solunum yapılır. En rahat ve doğal şekilde yatılır.

Başlangıç Uygulaması:
Boyun boşluğunuza rulo yapılmış bir havlu yerleştirebilirsiniz. Ayrıca dizlerinizin altına bacakları hafif yukarıda tutacak şekilde büyükçe bir yastık koyabilirsiniz.

Açıklama:
Shavasana’nın amacı, vücut ve aklın kusursuzca sakin olması içindir. Bu asana bir çok uygulayıcı için çok basittir. Bu basitlik zaman zaman aldatıcı olabilir. Çünkü tamamen gevşek olunduğu zaman tam olarak fayda görülmesini engelleyen iki engel vardır: Uyku ve hareketli bir zihin. Bu asanada tam bir uyanıklık içersinde vücut hareketsiz, zihinde bir gölün yüzeyi gibi sakin olmalıdır. Bu çalışmada vücudun her parçasına dikkatini odaklamanın basit alıştırması vardır. Bilinçli, derin ve düzenli bir şekilde solunum yapılır. Bu asana kişiyi günlük faaliyetleri sırasında oluşan gerilimi yok ederek derin ve kararlı bir gevşeme sağlayacaktır. Geleneksel yoga çalışmaların sonunda uygulanır ve kişi meditasyona hazırlar.

Süre ve Tekrarlar:
Bu asana en az 3 ila 5 dakika boyunca düzenli olarak yoga çalışmalarının sonunda uygulanmalıdır.

Ortak çalışma:
Shavasana'da, bir kişinin, senin fiziksel hizanı kontrol etmesi faydalıdır. Başı, vücuda göre hizaya getirmek diğer uzuvlardan biraz daha zordur. Başın omuzlara göre mesafesinin tam ayarlanması gerekir. Her iki kulağın omuzlara olan mesafesi aynı olmalıdır. Bir de burun ucu tavanı gösterecek şekilde baş yerleştirilmelidir. Ortak nazikçe, her iki eliyle uygulayanın başını hizaya getirmede yardımcı olur.

Yardımcı Olabilecek Gereç:
Öncelikle yatılan yerin temiz olması gerekir. Yoga minderi kişiye özel olmalıdır eğer ortak kullanılıyorsa hiç değilse minderin üzerine kendi örtünüzü sererek uygulamanız daha doğru olur. Birde boyun ve bacak altına yerleştirmek üzere değişik ebatlarda rahat edebileceğiniz yastık kullanılabilir.

klasikyoga

  Alıntı

Ersin Üyenin Son 5 Konusu
Baslik Kategori Son Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj
10.02.2019 - Star Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 107 10.Şubat.2019 17:32
10.02.2019 - Yeni Şafak Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 92 10.Şubat.2019 17:31
10.02.2019 - Güneş Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 82 10.Şubat.2019 17:30
10.02.2019 - Türkiye Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 80 10.Şubat.2019 17:29
10.02.2019 - Akşam Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 78 10.Şubat.2019 17:28


Bookmarks

Etiketler
duruşları , duruşu , yoga , Ölü

Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Yoga Duruşları - Lotus Duruşu Ersin Kişisel Gelişim 0 10.Ocak.2019 17:25
Yoga Duruşları - Turna Duruşu Ersin Kişisel Gelişim 0 10.Ocak.2019 17:24
Yoga Duruşları - Kedi Pozu Ersin Kişisel Gelişim 0 10.Ocak.2019 17:24
Yoga Duruşları - Baş İle Dize Eğilme Pozu Ersin Kişisel Gelişim 0 10.Ocak.2019 17:23
Yoga Duruşları - Kolay Duruş Ersin Kişisel Gelişim 0 10.Ocak.2019 17:22


Yukarı Çık
best 10 safirbet betmatik