HepForum.Com


Geri Git   HepForum.Com > HEPFORUM KÜLTÜR VE SANAT FORUMLARI > Eğitim - Öğretim Forumları > Kişisel Gelişim
Kullanıcı Etiket Listesi

 
LinkBack Seçenekler
Alt 10.Ocak.2019   #1
DurumuÇevrimdışı
Banned
Ersin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye No: 20
Üyelik tarihi: 06.Aralık.2018
Şehir: Avrupa
Mesaj Sayısı: 4,684
Konu Sayısı: 2283
Beğendikleri: 541
Alınan Beğeni: 283
HF Ticaret Sayısı: (0)
HF Ticaret Yüzdesi: (%)
Ruh Hali
Kan Grubum: AB RH +

Standart Yoga Duruşları - Baş İle Dize Eğilme Pozu

Yoga Duruşları - Baş İle Dize Eğilme Pozu




anu Sirsasana
Head-to-Knee Forward Bend
Baş ile Dize Eğilme Pozu

Sanskritçe Anlamı:
janu =diz
sirsa = baş
asana = duruş, poz (aasana - Sanskrit alfabe ile -आसन )

Alnın dize doğru uzamasını sağlamak gerekir. Bu duruş her ne kadar oturularak uygulansa da vücuda bol miktarda enerji ve ısı kazandırır. Bu asana ısınma ve soğutma hareketi olarak harikadır.

Adım Adım Uygulama:
1-Düz bir zemin üzerinde oturarak uygulanır. Bacaklarınızı düz bir şekilde yere paralel uzatınız. Sağ bacağınızı büktükten sonra yana düşürerek ayak tabanınızı sol bacağınızın uyluğuna yaklaştırınız. Ensenizden ayak topuğunuza kadar uzayarak ayak parmaklarınızı kavrayınız.
2-Dizinizi mümkün olduğunca yere yaklaştırmaya çalışınız. Ayak parmaklarını tutmakta zorlanırsanız ayak bileklerinden ya da baldırlarınızdan da tutabilirsiniz.
3-Nefes alınıp kalça eklemleri yere baskılayarak alın dize dokundurmaya gayret edilir. Omuzlar düşürülüp geriye atılır ve göğüs öne doğru çıkarılır.
4-Sırt dik ve göğüs açık bir şekilde nefes verilir ve gövde ileri doğru uzatılır.
5-Hareket sol bacağı büküp yana düşürülmesi ve sağ bacağın gergin bir şekilde uzatılması ile tekrarlanır.

Başlangıç Uygulaması:
Kalça kemikleri üzerinde otururken dik duramayan kişiler 1–2 adet katlanmış örtü ya da yastık üzerinde oturabilirler. Ayağını tutamayanlar havluyu ayak tabanına yerleştirerek kendilerini daha rahat öne doğru çekebilirler.

Faydaları:
Beyni sakinleştirir, depresyona iyi gelir.
Sindirimi geliştirir.
Omurgayı, omuzları ve kasıkları esnetir.
Menopoz sendromlarını azaltır.
Yüksek kan basıncı, uykusuzluk ve sinüzitde tedavi edicidir.

Süre ve Tekrarlar:
Bu hareketi 2 veya 3 defa tekrarlayabilirsiniz.

Hazırlayıcı Pozlar:
Adho Mukha Svanasana - Yere Bakan Köpek
Baddha Konasana - Bağlı Açı Duruşu
Supta Padangusthasana - Yatarak Ayak Başparmağı Pozu
Uttanasana - Ayakta Öne Eğilme
Vrksasana - Ağaç Duruşu

Takip Eden Pozlar:
Tüm Oturarak Öne Eğilme Pozları

klasikyoga

  Alıntı

Ersin Üyenin Son 5 Konusu
Baslik Kategori Son Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj
10.02.2019 - Star Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 107 10.Şubat.2019 17:32
10.02.2019 - Yeni Şafak Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 92 10.Şubat.2019 17:31
10.02.2019 - Güneş Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 82 10.Şubat.2019 17:30
10.02.2019 - Türkiye Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 80 10.Şubat.2019 17:29
10.02.2019 - Akşam Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 78 10.Şubat.2019 17:28


Bookmarks

Etiketler
baş , dize , duruşları , eğilme , ile , pozu , İle , yoga

Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Yoga Duruşları - Ölü Duruşu Ersin Kişisel Gelişim 0 10.Ocak.2019 17:25
Yoga Duruşları - Lotus Duruşu Ersin Kişisel Gelişim 0 10.Ocak.2019 17:25
Yoga Duruşları - Turna Duruşu Ersin Kişisel Gelişim 0 10.Ocak.2019 17:24
Yoga Duruşları - Kedi Pozu Ersin Kişisel Gelişim 0 10.Ocak.2019 17:24
Yoga Duruşları - Kolay Duruş Ersin Kişisel Gelişim 0 10.Ocak.2019 17:22


Yukarı Çık
best 10 safirbet betmatik