HepForum.Com


Geri Git   HepForum.Com > Erkekler ve Kadınların Dünyası > Diyet Listeleri - Sağlıklı Beslenme
Diyet Listeleri - Sağlıklı Beslenme Sağlıklı beslenme ve diyet listelerin paylaşıldıgı bölüm.

Kullanıcı Etiket Listesi

 
LinkBack Seçenekler
Alt 10.Aralık.2018   #1
DurumuÇevrimdışı
Banned
Ersin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye No: 20
Üyelik tarihi: 06.Aralık.2018
Şehir: Avrupa
Mesaj Sayısı: 4,689
Konu Sayısı: 2288
Beğendikleri: 545
Alınan Beğeni: 290
HF Ticaret Sayısı: (0)
HF Ticaret Yüzdesi: (%)
Ruh Hali
Kan Grubum: AB RH +

Standart D vitamini eksikliği olanlar dikkat

Vücudun yeterli D vitamini alabilmesi için yapılması gerekenlere dikkat çeken Sabri Ülker Vakfı, D vitaminiyle ilgili merak edilenlere yanıt veriyor.

D vitamini konusunda son yıllarda onlarca haber yapılıyor.

Bazı haberlerde vücudun ihtiyaç duyduğu D vitamininin, yeterli-dengeli beslenme ve güneş ışığıyla karşılanabileceği yer alırken, bazı haberlerde ise mutlaka D vitamini desteği alınması gerektiği belirtiliyor.

Gıda, beslenme ve sağlık alanındaki en güncel, bilimsel bilgiyi basit ve anlaşılır dilde topluma ulaştıran Sabri Ülker Vakfı, D vitaminiyle ilgili merak edilenleri ele alıyor.

D vitamini, fosforla birlikte kalsiyumun emiliminde ve kemiklerde depolanmasında görev alır.

Aynı zamanda kandaki kalsiyum ve dolaylı olarak da fosfor düzeyini de kontrol eder.

Kalsiyum yetersizliği ve/veya kalsiyum fosfor oranındaki dengesizlik, çocuklarda raşitizm, yetişkinlerde ise kemik erimesi gibi sorunlara yol açabilir.

D vitamini kemik sağlığının yanı sıra kas işlevleri ve denge için de gereklidir.

Kemikleri güçlendirmek ve kandaki D vitamini düzeyini normal aralıklarda tutmak, özellikle yaşlılarda görülen, düşme kaynaklı kemik kırıklarını %20-30 oranında azaltabilmektedir.

D vitamini'nin yaşlılarda, bilişsel işlev kaybı, multiple skleroz, romatizmal eklem iltihabı, şeker hastalığı ve bazı kanser türlerine karşı da (göğüs, kolon, prostat kanserleri gibi) koruyucu olabileceği belirtilmektedir.

Dünya Sağlık Örgütü, çocuklar, gebeler ve emzikliler ile 50 yaş altı yetişkinler için günlük 5 µg (? 200 Uluslararası birim (IU), 51-65 yaş arası bireyler için 10 µg (? 200 Uluslararası birim (IU) ve 65 yaş üstü bireyler için 15 µg (600 IU) D vitamini alımını önermektedir.

D vitamininin temel kaynağı güneştir ve ultraviyole B (UV-B, 280-315 nm) ışınlarının cilde temas etmesi ve bu sayede ciltte oluşan bazı metabolik süreçlerin sonunda üretilmektedir.

Bu nedenle, Dünya Sağlık Örgütü, her gün, yüz ve kollar açık olarak, yanık oluşmayacak şekilde, güneşin geliş açısına da bağlı olarak yaklaşık 20-30 dakika güneşlenerek yeterli D vitamini üretilebileceğine dikkat çekmektedir.

Örneğin vardiyalı çalışanlar gibi gün ışığından yararlanamayan kişiler ile evden pek fazla dışarıya çıkamayan yaşlılar D vitamini yetersizliği açısından risk taşıyabiliyor.

Güneş ışınlarının arttığı bahar ve yaz aylarından itibaren kullanılan güneş koruyucu kremlerin D vitamini yapımını nasıl etkilediği ise tartışılıyor.

Balık karaciğeri, balık yağı, yağlı balıklar ve yumurta sarısı D vitamini kaynakları arasında gösterilse de, D vitamini açısından zenginleştirilmemiş besinlerin D vitamini içeriğinin oldukça düşük olduğu unutulmamalıdır.

Türkiye'de ise D vitamini açısından bir iki besin haricinde bir zenginleştirme söz konusu değildir. Günlük D vitamini gereksinimini yalnızca besinler ile sağlamak mümkün değildir.

Dolayısıyla güneş ışınlarından yeterli ölçüde yararlanamayan ve/veya kronik böbrek hastalığı gibi bazı özel sorunları olan birey ve hastalar D vitamini yetersizliği açısından önemli risk altında olabilirler.

Bu durumda olduğunu düşünen birey ve yukarıda belirtilen hastaların mutlaka hekimlerine başvurmaları önerilmektedir.

Ayrıca Dünya Sağlık Örgütü toplumsal düzeyde D vitamini yetersizliği sorunuyla karşı karşıya olan toplumların D vitamini desteklerini kullanma ve/veya toplumda yaygın olarak tüketilen uygun besinleri D vitaminiyle zorunlu zenginleştirme plan ve politikaları konusunda değerlendirme çağrısı yapmaktadır.

  Alıntı

Ersin Üyenin Son 5 Konusu
Baslik Kategori Son Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj
10.02.2019 - Star Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 99 10.Şubat.2019 17:32
10.02.2019 - Yeni Şafak Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 86 10.Şubat.2019 17:31
10.02.2019 - Güneş Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 74 10.Şubat.2019 17:30
10.02.2019 - Türkiye Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 74 10.Şubat.2019 17:29
10.02.2019 - Akşam Günlük Gazete Manşetleri Ersin 0 72 10.Şubat.2019 17:28


Bookmarks

Etiketler
dikkat , eksikliği , olanlar , vitamini

Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
vBulletin 3.8.x Eklenti vBulletin 3.8.x Bugün Üye Olanlar Eklentisi Aytac vBulletin 3.8.x Eklentileri 1 13.Nisan.2019 16:46
Kedi Hastalıkları - Kedilerde Tiamin (B 1 Vitamini) Eksikliği Hastalığı Adenca Hayvanlar Alemi 0 18.Aralık.2018 16:29
B6 Vitamini (Pyrıdoxıne) Etkileri Eksikliği ve Fazlalığı ? Ersin Sağlıklı Hayat Forumları 0 17.Aralık.2018 14:35
Erişkin Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Ersin Psikoloji 0 16.Aralık.2018 22:44
Sığır Hastalıkları - A Vitamini Eksikliği Hastalığı Adenca Hayvanlar Alemi 0 16.Aralık.2018 14:21


Yukarı Çık
best 10